Ons eerste klasproject was vlug gekozen. Leren over knuffels dat moest het worden.
We maakten een brainstorm met heel wat vragen.
Wat is de grootste knuffel, hoe worden ze gemaakt, hoe zien ze eruit in andere landen,...
Maar ook knuffels meebrengen, knuffelkoekjes bakken, portretten maken,... stond op het wenslijstje.
Als eerste werd er verteld over de eigen knuffel. Iedereen vond het leuk om een knuffel mee naar de klas te mogen brengen.
Per twee ging iedereen aan de slag. 'Hoe heet je knuffel? Is het een jongen? Wanneer heb je hem gekregen?...'
Na een tijdje werd er doorgeschoven. Zo kreeg iedereen heel wat knuffelverhalen te horen.
We maakten ook paspoorten voor onze eigen knuffel.
Naam, land van herkomst, gewicht en lengte kwamen aan bod.
We rangschikten de knuffels ook volgens gewicht. En vroege ons toen af of de zwaarste knuffel ook de langste was.
Dat bleek niet het geval te zijn. We zochten naar verklaringen.
We leerden ook wat de letters CE op het etiketje betekenen en waarom zoveel knuffels in o.a. China gemaakt worden.
Een boeiende start van ons knuffelproject!
Geen opmerkingen:
Een reactie posten