maandag 30 september 2013

Ik vraag me af...

Tijdens praatrondes, in project, ... komen heel wat vragen van kinderen naar boven.
Tijdens vrije werktijd krijgen ze de kans om op die vraagjes zelf een antwoord te zoeken.

Hier het eerste resultaat.

Koen typt hier zijn verhaal:
Ik wilde graag weten welk het grootste land van de wereld is.
Ik zocht het op op de computer.
Het grootste land van de wereld is Rusland.

Luka toonde ons tijdens de praatronde een bloem.
Hier zijn verslagje:
Ik ben Luka en ik heb een bloem meegenomen naar de praatronde. Die ik leerde kennen in een restaurant. Die heet orchidee. En die kon je opeten.
Hannah vond een andere manier om een antwoord op haar vraag te vinden:
Ik ben tijdens de praatronde naar de derde graad gegaan om naar Baltes vrij onderzoek te luisteren. Het ging over planeten. De grootste planeet is Jupiter. De kleinste planeet is Mercurius. Balte zei ook dat er misschien leven is op Mars.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten