Zo hard, dat er zelfs geen tijd was om foto's te maken.
Daarom even een gewoon overzichtje.
1ste leerjaar
- tellen tot 10 en terug tellen (dat was wel een heel makkelijke opdracht, dus maakten we het al iets moeilijker: tellen met sprongen van 2)
- hoeveelheden vergelijken: zijn er meer of minder of misschien wel evenveel
- we probeerden ook onze kasten te vergelijken wat hoogte betreft. De kinderen bedachten hele creatieve oplossingen. Met een touw kan je prima hoogtes vergelijken. De juf hield zich een beetje van de domme en probeerde alles nog een beetje te saboteren. Maar dat lukte niet met al die bollebozen in het eerste leerjaar.
- we rangschikten voorwerpen van dik naar dun, groot naar klein, breed naar smal, ...
- door op rijtjes te gaan staan leerden we de begrippen eerst, laatst, middelste, voorlaatste, ...
- ook links en rechts kwam aan bod
- en tijdens een winkelspelletje leerden we met een gepaste hoeveel muntjes betalen
- al klappend en tekenend zetten we patronen verder
- en ook de symbolen = en ¹ hebben geen geheimen meer voor ons
2de leerjaar
Na twee maanden vakantie alles nog perfect in orde!
- optellen en aftrekken tot 10 lukt prima
- we kunnen de klok nog lezen
- de helft en het dubbel ging vlot
- we oefenden onze splitsingen nog eens extra
- de getallen schrijven gaat goed hoewel er af en toe wel eens eentje de verkeerde richting op kijkt
- symbolen > < =
- tellen, terugtellen, tellen met sprongen en dat al tot 20
Ons eerste hoofdstukje is al bijna klaar.
Knappe werkers in ons tweede leerjaar!
Allemaal harde werkers daar in de eerste graad! Knap hoor!
BeantwoordenVerwijderen